kategoria: varia
Szybkie ankietowanie i generowanie leadów za pomocą Qualaroo
komentarzy: 0
Qualaroo - logo
 

Profesjonalne badania użyteczności czy fokusowe kosztują co najmniej kilka tysięcy złotych. Mam dla Ciebie tańszą i prostszą alternatywę. A do tego sposób na generowanie leadów sprzedażowych. Co Ty na to?

Qualaroo (dawniej KISSinsights) to prosta, niedroga (niegdyś bezpłatna) aplikacja, która pozwala ci na umieszczenie na stronie internetowej niewielkiego okienka z krótkim pytaniem na dowolny temat – wybierając spośród gotowych propozycji (także w języku polskim) albo przygotowując własne, otwarte lub zamknięte (może to być także data czy ocena w skali od 1 do 10). Nie otrzymasz za jego sprawą obszernych kwestionariuszy z esejami na temat twojej działalności, ale błyskawiczne reakcje w stylu: „na tej podstronie brakuje mi X oraz Y” albo „nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat Y”, dzięki którym dowiesz się, co doskwiera twoim klientom podczas przeglądania twojej oferty czy co powstrzymuje ich przed dokonaniem konwersji.

 

Qualaroo - przykładowa ankieta

Tak wyglądają ankiety przygotowane za pomocą Qualaroo

Okienko wyświetlane przez Qualaroo (w prawym dolnym bądź lewym dolnym narożniku ekranu) nie jest natarczywe, więc nie powinieneś mieć obaw o to, że twoi klienci odczują z jego powodu irytację. Z kolei prostota pytań (na jednej podstronie możesz wyświetlać tylko jedno) ma swoją zaletę – zdecydowanie zwiększa szansę na wypełnienie ankiety przez użytkownika. Być może testowałeś już zaawansowane kwestionariusze i wiesz, jak niewielki odsetek klientów decyduje się na ich wypełnianie. Okienko Qualaroo także nie daje nawet kilkuprocentowej skuteczności, ale na pewno możesz spodziewać się większej liczby odpowiedzi niż w przypadku bardziej złożonych rozwiązań.

Kolejnym dużym plusem Qualaroo jest łatwość instalacji. Jeśli sam możesz uzyskać dostęp do kodu swojej strony, nie powinieneś mieć najmniejszego problemu z zainstalowaniem skryptu. Jeśli masz do dyspozycji dział programistów bądź współpracujesz z firmą informatyczną, ktoś zrobi to dla ciebie w przerwie na kawę. Wystarczy bowiem wstawić w obrębie całej witryny kilka linijek kodu:

<!– Qualaroo for [nazwa witryny] –>
<!– Paste this code right after the <body> tag on every page of your site. –>
<script type=”text/javascript”>var _kiq = _kiq || [];</script>
<script type=”text/javascript” src=”//s3.amazonaws.com/ki.js/40451/7Nq.js” async=”true”></script>

To wszystko. Po wklejeniu tych paru linijek do kodu swojej witryny będziesz mógł przejść do kreacji pytań, które chcesz wyświetlać na określonych podstronach (albo w obrębie całej witryny). Jeśli zależy ci na jak największej liczbie odpowiedzi, sugeruję skupić się na prostych, wręcz banalnych pytaniach w stylu: „Czy brakuje Ci czegoś na tej podstronie?” (uzupełniaj podstrony o brakujące dane na bieżąco), „W jakim celu nas dziś odwiedziłeś?” (dowiedz się, w jakim celu klienci pojawiają się na twojej witrynie) czy „Czy brakuje Ci w naszym asortymencie jakiegoś produktu?” (jeśli otrzymasz kilka sugestii dotyczących tego samego produktu czy kategorii produktu, może warto będzie zastanowić się nad wprowadzeniem go do sprzedaży?). Unikaj pytań skomplikowanych oraz ogólnych (np. „Oceń tę stronę w skali od 1 do 5″), bo odpowiedzi na nie niewiele ci dadzą.

Po udzieleniu odpowiedzi na pytanie użytkownik zobaczy albo krótki tekst („dziękujemy, że poświęciłeś nam chwilę!”), albo button call to action (np. kierujący do podstrony z prezentem albo ofertą specjalną), albo widget Twittera bądź Facebooka (być może uda ci się zebrać kilka dodatkowych „lajków” ;-)). Okienko może się ponadto wyświetlać w określonych sytuacjach, np. po spędzeniu 10 sekund na danej podstronie czy po odwiedzeniu co najmniej dwóch czy trzech podstron. Jeśli nie chcesz być natarczywy, dane pytanie może się wyświetlać każdemu użytkownikowi tylko raz.

Qualaroo - tworzenie ankiety

Formularze w Qualaroo tworzy się łatwo i błyskawicznie

Ponadto w Qualaroo pojawiła się niedawno kolejna funkcja – co najmniej tak ciekawa, jak szybkie ankiety – a mianowicie formularze służące do generowania leadów, czy to mailowych, czy telefonicznych. Wystarczy wpisać tekst, który ma się wyświetlić w okienku, oraz nazwać pola, w których użytkownik ma wpisać dane. To wszystko. Oczywiście, aby formularz działał i generował leady sprzedażowe, musimy dać klientowi jakiś powód, by zostawił nam swój adres e-mail oraz numer telefonu, dając przyzwolenie na kontakt czy wysyłkę newslettera. Może to być promocja w stylu „Ostatnie 3 egzemplarze w specjalnej cenie!”, „Umów się na darmową prezentację – zostaw numer, oddzwonimy!” czy „Zdobądź rabat 50 zł na zakupy – zapisz się!”. Przetestuj koniecznie. W większości e-biznesów takie formularze, odpowiednio skonstruowane, przynoszą zaskakująco dobre rezultaty.

A ile trzeba zapłacić za szybkie ankietowanie i formularze do generowania leadów sprzedażowych? Autorzy aplikacji przygotowali dwa warianty – wersję ograniczoną (do 30 tysięcy odwiedzających miesięcznie) 79 dolarów miesięcznie oraz rozszerzoną (do 150 tysięcy użytkowników oraz o kilka dodatkowych opcji) za 199 dolarów miesięcznie. Zanim podejmiesz decyzję, będziesz mógł testować rozwiązanie za darmo przez 30 dni. Biorąc pod uwagę, że implementacja kodu, przygotowanie ankiet oraz wymyślenie formularzy do generowania leadów zajmie ci prawdopodobnie nie więcej niż godzinę, grzechem byłoby nie spróbować. Całkiem możliwe, że te 79 dolarów lub 199 dolarów miesięcznie będzie ci się regularnie zwracać z nawiązką.

Czytaj także:
 

Komentarze

Powered by Facebook Comments