Szukasz wartościowych raportów dla Google Analytics? Tu je znajdziesz!
komentarzy: 0
Google Analytics - galeria rozwiązań
 

Google Analytics to nieocenione narzędzie. Jednak w podstawowym wymiarze nie oferuje tego, co wzbogacony o wartościowe raporty niestandardowe.

Oczywiście każdy z nas – i pewnie wielu to robi – może przygotować je samodzielnie, dostosowując całkowicie do naszych potrzeb. Ci, którzy tego nie robią (ponieważ nie potrafią albo nie mają na to czasu), ale także ci, którzy szukają inspiracji, by w jeszcze lepszy sposób wykorzystywać Google Analytics w codziennej pracy, powinni zajrzeć do galerii rozwiązań Google Analytics. Znaleźć ją można pod tym adresem.

Poniżej przybliżam kilka gotowych raportów niestandardowych (oraz zaawansowanych segmentów), które można znaleźć w galerii, a którym powinien przyglądnąć się każdy e-marketer, choćby tylko po to, by upewnić się, że wszystkie podstawowe raporty w swoim Google Analytics już posiada. A jeśli nie posiada, może akurat znajdzie coś wartego uwagi:

Do śledzenia sprzedaży: Daily Ecommerce Report

Wszystkie podstawowe dane, bez których w e-commerce nie da się obejść, zaprezentowane w jednej tabeli. Które źródło ruchu zarabia najwięcej, które daje dopływ największej części nowych użytkowników, a które odznacza się najwyższym współczynnikiem odrzuceń? Po bardziej szczegółowe (i bardziej okazjonalnie potrzebne) dane musisz udać się gdzie indziej, ale te zawarte w Daily Ecommerce Raport powinieneś śledzić codziennie.

Pobierz

Do śledzenia aktywności społecznościowej: Social Media Dashboard

Jeśli prowadzisz działania w portalach społecznościowych, ten raport na pewno ci się przyda. W jednej tabelce znajdziesz sporo wartościowych informacji dotyczących tej części twojej działalności – treści najczęściej udostępnione przez użytkowników, działania na twojej witrynie, wartość komercyjna ruchu z portali społecznościowych itp.

Pobierz

Do śledzenia kanału mobilnego: Mobile Ecommerce Dashboard

Marketing mobilny coraz śmielej wkracza w nasze codzienne życie (pisałem o tym m.in. w artykule o trendach w e-marketingu na 2013 rok). Jednocześnie, co naturalne, coraz więcej firm wykorzystuje ten kanał do sprzedaży swoich usług i produktów (a ty?). Warto śledzić go, wyodrębniając od reszty, na przykład za pomocą tego raportu, w którym znajdziemy m.in. informacje o jakości ruchu, zestawienie współczynnika ruchu dla poszczególnych typów urządzeń czy porównanie przychodów z kanału mobilnego z przychodami z kanału desktopowego.

Pobierz

Do śledzenia płatnych kampanii w wynikach wyszukiwania: PPC Performance Report

Wynikom osiąganym przez płatne kampanie w wynikach wyszukiwania warto przyjrzeć się nieco dokładniej, by upewnić się, że właściwie wydajemy nasze pieniądze (w większości przypadków słowo „właściwie” oznacza po prostu należyty zwrot z inwestycji). Śledząc dane zawarte w tym raporcie, szybko zorientujemy się, czy rzeczywiście tak jest, czy też może powinniśmy wprowadzić pewne modyfikacje.

Pobierz

Do śledzenia szybkości strony: Site Performance Dashboard

Chcesz wiedzieć, czy twoja strona lub serwer, na którym się znajduje, działają prawidłowo i zapewniają odpowiednią szybkość działania? W diagnozie pomoże ci ten raport, który może okazać się nieocenioną pomocą w usprawnianiu twojej witryny. Za jego pomocą w mgnieniu oka dowiesz się, jaki jest średni czas ładowania się twojej strony, jak również najpopularniejszych podstron z osobna, czy średni czas reakcji serwera.

Pobierz

Do śledzenia ruchu z „(not provided)”: (not provided) Analysis

Jedna z najbardziej znienawidzonych rzeczy w dzisiejszej analityce internetowej. Każdy z nas irytuje się, widząc w statystykach źródeł wejść na stronę oraz konwersji frazę „(not provided)”. Na szczęście możemy poniekąd obejść to dokuczliwe ograniczenie. W poniższym raporcie znajdziemy wiele interesujących informacji w odniesieniu do ruchu zaprezentowanego w ogólnym raporcie jako „(not provided)”, ale z wyodrębnionymi stronami docelowymi (na ich podstawie możemy domyślić się, co mniej więcej wpisali użytkownicy w wyszukiwarce, by dostać się na naszą witrynę).

Pobierz

Do śledzenia „długiego ogona”: 3, 4, 5 Keywords…

Na pewno znasz słowa kluczowe, z których na twoją stronę dostaje się najwięcej potencjalnych klientów. Ale czy przyglądałeś się już frazom z tzw. długiego ogona? Jeśli nie, warto, abyś nadrobił zaległości, korzystając z poniższych zaawansowanych segmentów, dostępnych w czterech wersjach (im więcej wyrazów w słowie kluczowym, tym głębszy, bardziej niszowy „long tail”):

Do śledzenia zaangażowanych użytkowników: Engaged Traffic

Na pewno jesteś świadom tego, że tylko część odwiedzających angażuje się w przeglądanie twojej witryny. Jeśli chciałbyś prześledzić działania tylko tej właśnie części, która zatrzymała się na twojej stronie internetowej na nieco dłużej (a warto to zrobić), skorzystaj z poniższego zaawansowanego segmentu, w którym wystarczy ustawić minimalną „głębokość strony” oraz minimalny „czas trwania odwiedzin” – i voila!

Pobierz

Do śledzenia ruchu z fraz brandowanych i niebrandowanych: Branded Traffic

Ruch z wyszukiwarek internetowych zawsze warto rozróżniać na ten pochodzący z fraz brandowanych (zawierających nazwę lub fragment nazwy twojej firmy) oraz ten pochodzący z fraz niebrandowanych (wszystkich pozostałych). W śledzeniu jednego i drugiego przyda nam się poniższy zaawansowany segment, który w swoim Google Analytics warto dodać dwukrotnie – raz z uwzględnieniem nazwy firmy (i jej członów), a raz z ich wykluczeniem – aby móc śledzić obydwa rodzaje ruchu.

Pobierz

Po więcej „gotowców” odsyłam już do galerii rozwiązań Google Analytics. A jeśli na co dzień korzystacie z raportów, których w niej nie ma, a bez których nie wyobrażacie sobie codziennej pracy z Google Analytics, zapraszam do podzielenia się nimi w komentarzach. Ja obiecuję przybliżyć się kilka moich ulubionych w jednym z kolejnych artykułów.

Czytaj także:
 

Komentarze

Powered by Facebook Comments